featured

Sådan fungerer et samarbejde med mig

March 22nd, 2015

Der er tit folk, der spørger, hvordan jeg gør ting, og hvordan et samarbejde fungerer med mig. Det har jeg forsøgt at besvare i dette blogindlæg, så jeg kan henvise til det fra tid til anden.

Min målgruppe er primært folk, der sælger viden og har et personligt brand.
Det vil sige, at mine kunder typisk:
– er konsulenter, terapeuter, specialister, foredragsholdere og forfattere.
– laver digitale produkter i form af digitale kurser eller medlemsklubber (ofte i Simplero)
– er en en-mandshær

Det er den type forretning, jeg har specialiseret mig i at hjælpe med organisatorisk arbejde og online markedsføring.
Hvordan har jeg gjort det, tænker du? For det første har jeg læst, læst og læst og nærstuderet et utal af cases, investeret i kurser for at booste min viden om markedsføring osv. Derudover er det primært den type kunder, jeg har haft fra start af. Derfor ved jeg efterhånden, hvad de har behov for, og hvad der virker, selvom ingen tilfælde er ens.

Hvordan kan et samarbejde med mig skrues sammen?
Der er sådan set tre modeller for et samarbejde med mig.

1) Du har både brug for assistenthjælp og hjælp til online markedsføring.
2) Du har kun brug for hjælp til online markedsføring.
3) Du har kun brug for hjælp til assistentopgaver.

Assistentopgaver indbefatter:
– Hjælp til håndtering af henvendelser og fx teknisk support hvis du bruger Simplero.
– Webopdatering og – opsætning.
– Generel problemknuser.
– Tovholder på mindre og større projekter.

Online markedsføring indbefatter:
– Udformning af e-mail kampagner.
– Hjæp til at vokse din liste med e-mailadresser.
– Opsætning af Facebook annoncer.
– Basal SEO-optimering af din hjemmeside.

Da mine kunder oftest kun er dem selv (de har måske en grafiker og få andre tilknyttet på freelance-basis), fungerer jeg som deres højre hånd. Derfor bliver jeg også hurtigt en fast sparringspartner – og dét elsker jeg.

Jeg laver kun aftaler, der minimum er 10 timer om måneden – ellers tager det for meget fokus fra mine andre kunder. Det vil sige, at du ikke kan booke mig til en time her og en time der, og der kan gå måneder, uden du har brug for mig.

Hvordan kommer vi i gang?
Vi tager en snak (typisk over Skype eller Facetime) om, hvad du har brug for, og hvilken type samarbejde, vi kan lave.
Derefter kaster vi os ellers ud i det og justerer undervejs.

Hvordan kommunikerer vi?
Jeg bliver ofte spurgt, om jeg virkelig kan have danske kunder, når jeg arbejder fra forskellige steder i verden som Marokko og Brasilien. Svaret er ganske enkelt ja. Jeg har aldrig oplevet problemer med det.

Det er meget forskelligt, hvordan jeg kommunikerer med forskellige kunder. Oftest er det en blanding mellem e-mail og Skype. Andre kommunikerer jeg med via Trello, Facetime, eller hvad de måtte foretrække.
Vi kan aftale et ugentligt møde, eller jeg kan sende en ugentlig status pr. mail, afhængigt af hvad du foretrækker.

Men hvorfor skal du vælge mig?
Jeg har et getting-things-done mindset, og du kan være sikker på, at jeg holder, hvad jeg lover.
Derudover har jeg et stærkt netværk af programmører, grafikere og marketingfolk, som jeg altid kan trække på. Fx hvis din hjemmeside driller – så finder jeg en, der kan løse det, hvis det er noget, jeg ikke selv kan ordne.

Som en af mine kunder plejer at sige “Jeg kan bare koncentrere mig om at være kreativ og klog” (citat: Caroline Fibæk) – og det er netop derfor, du skal hyre en virtuel assistent (om det så er mig eller en anden).

Spørgsmål? Kontakt mig endelig!

Michelle Rødgaard Jessen

Jeg er virtuel assistent, og jeg hjælper folk der sælger viden og har et personligt brand med online markedsføring. Jeg er geografisk uafhængig, så selvom alle mine kunder er danske, arbejder jeg fra forskellige steder i verden såsom Marokko, Spanien og Chile.

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål. Skriv på hey@michellejessen.dk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *